SALESmanago demo produktu na żywo

Środa, godzina 10:00

SALESmanago demo produktu na żywo

Środa, godzina 10:00

REJESTRACJA

Aif Case Study

AIF Kancelaria za pomocą marketing automation wdraża usługowe landing pages i cykle edukacyjne, by podnieść jakość komunikacji z klientami. W efekcie personalizacji współczynnik otwarć wiadomości email wzrasta o 20%. O tyle samo rośnie liczba potencjalnych klientów obsłużonych telefonicznie.

Logo partnera SALESmanago Marketing Automation - Aif Kancelaria

AIF Kancelaria to nowoczesna spółka prawnicza działająca od 2002 roku na terenie 48 państw. Firma zajmuje się windykacją, obrotem wierzytelnościami oraz informacją gospodarczą na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw, a swój sukces opiera na doświadczeniu, wiedzy prawnej oraz na zgranym zespole pracowników.

Wyzwania działań marketing automation

Dotąd firma pozyskiwała klientów głównie drogą telefoniczną, mailową oraz na bezpośrednich spotkaniach, a w swojej codziennej pracy korzystała z tradycyjnego programu do email marketingu. Adresy email pozyskiwano najpierw podczas rozmów telefonicznych, a następnie wysyłano na nie wiadomości ofertowe. Później do zebranych kontaktów adresowano regularnie newslettery oraz przypomnienia o świadczonych przez Kancelarię usługach. Celem firmy było zautomatyzowanie procesu pozyskiwania klientów oraz zapewnienie im kompleksowego doradztwa oraz obsługi ze strony specjalistów.

Wyznaczono ponadto wyzwania dla działań marketing automation:

  • konwersja anonimowego ruchu na stronie w potencjalnych klientów,
  • optymalne rozdzielenie leadów wśród handlowców wewnątrz firmy tak, by zoptymalizować proces i jednocześnie zapewnić każdemu potencjalnemu klientowi najwyższej jakości obsługę,
  • edukacja leadów na temat oferty Kancelarii,
  • efektywne obsłużenie osób zainteresowanych daną ofertą.

Wdrożone rozwiązania marketing automation

By zaadresować powyższe problemy, firma wdrożyła:

  • Landing Page – AIF Kancelaria gromadzi potencjalnych klientów dzięki formularzowi kontaktowemu, osadzonemu na stronie docelowej (landing page). Na niej użytkownik ma możliwość zadeklarowania preferencji co do pory kontaktu telefonicznego ze strony specjalisty.
  • Lead Nurturing – Potencjalni klienci obejmowani są automatycznymi cyklami edukacyjnymi (Lead Nurturing). Otrzymują 6 wiadomości od dedykowanego specjalisty, co 7 dni każda od momentu dodania nowego użytkownika do systemu.
  • Lejek sprzedażowy – Kancelaria korzysta z lejka sprzedażowego uruchamianego dla kontaktów już istniejących w bazie. Przedstawia on model podróży zakupowej klienta. Po stwierdzeniu zainteresowania ofertą kontakt trafia na ostatni etap, gdzie następuje kontakt telefoniczny w celu ustalenia szczegółów dotyczących oferty.
  • Podział leadów – Nowopozyskane kontakty przypisywane są automatycznie do wyznaczonego handlowca z firmy. Zabieg ten pozwala na personalizację nadawcy oraz treści wiadomości dla każdego kontaktu.
  • Alerty dla Działu Obsługi Klienta możliwe przy korzystaniu z systemu marketing automation – Pracownicy są automatycznie powiadamiani o zainteresowaniu użytkownika poszczególnymi treściami. Dzięki temu mogą reagować w czasie rzeczywistym na potrzeby klienta

Efekty wdrożenia marketing automation

AIF Kancelaria skutecznie zwiększyła liczbę wizyt na stronie. Ponadto już na początkowym etapie grupuje klientów pod kątem zainteresowania poszczególnymi usługami i sprawnie przekazuje je w ręce specjalistów. Zastosowanie lejka sprzedażowego, który wspierany jest cyklem Lead Nurturing, pozwoliło na otoczenie klientów kompleksową obsługą oraz odciążenie pracowników przy jednoczesnym zachowaniu profesjonalnego i indywidulanego podejścia do Klienta.

  • Automatyczne rozdzielenie 100% potencjalnych leadów pomiędzy 8 specjalistów.
  • Wzrost współczynnika otwarć o 20%.
  • Wzrost liczby potencjalnych klientów obsłużonych kanałem telefonicznym o 20%
  • Zwiększenie ruchu na stronie o 5%

Możliwości rozwoju działań marketing automation

Reklamy RTB – Reklamy zachęcające do kontaktu z konsultantem dla osób, które nie wyraziły zgody na otrzymywanie wiadomości email.

Banery dynamiczne – prezentujące daną usługę i wyświetlane adekwatnie do zachowania kontaktu monitorowanego.

Wysyłka SMS – SMS-y z przypomnieniem o spotkaniu i konsultacjach ze specjalistą.

“Jeżeli klienta zainteresował jakiś temat, oglądał treści związane z jakąś tematyką, staramy się pogłębić jego wiedzę wysyłając do niego w krótkim czasie cykl maili. W ten sposób potencjalny klient uzyskuje dostęp do informacji, które mogą być mu przydatne. Przy okazji zdobywamy jego zaufanie do naszej fachowości i jeżeli wykonujemy kontakt bezpośredni, jesteśmy już firmą mu znaną. Dzięki SALESmanago Marketing Automation mogliśmy część tego procesu zautomatyzować. Ucząc się korzystania z programu mogliśmy uzyskać coraz lepsze wyniki korzystając z funkcjonalności lejkowania klientów i grupując ich do poszczególnych usług świadczonych przez naszą kancelarię. W ten sposób możemy wysyłać bardziej spersonalizowane mailingi z newsletterami i ofertami.”
Tomasz Brusiło, Prezes Zarządu