Aplikacje w chmurze mogą wykorzystywać platformę SALESmanago Marketing Automation w sposób niedostępny dla innych branż – umożliwiają bowiem monitorowanie zachowania konkretnego użytkownika w samej aplikacji, co pozwala na automatyczną edukację w zakresie niewykorzystywanych funkcji, braku logowania czy problemów z obsługą. SALESmanago Marketing Automation edukuje też klientów na testowych wersjach trial, dostarczając im informacji skłaniających do wybrania płatnych pakietów. Jednocześnie wciąż wykorzystywany jest pełny wachlarz możliwości przeznaczonych dla eCommerce i B2B.
Jak producenci i dystrybutorzy aplikacji w chmurze automatyzują marketing
Monitorowanie użytkowników aplikacji:
- 
                
Analiza częstotliwości i skuteczności wykorzystywania oferowanej aplikacji przez zarejestrowanych użytkowników.
 - 
                
Automatyczne maile przypominające o zaletach aplikacji w przypadku stwierdzenia niskiego wykorzystania jej przez użytkownika.
 - 
                
Możliwość monitoringu użytkowników na podstawie punktów.
 - 
                
SMS-y i bandery RTB z przypomnieniem przy braku logowania i braku reakcji na wysyłane wiadomości email.
 
Lead Nurturing dla klientów na wersji Trial:
- 
                
Wiadomości edukujące klienta w kwestii funkcjonalności z których jeszcze nie skorzystał.
 - 
                
Odrębne kampanie informacyjne uzależnione od segmentu, w którym znajduje się klient.
 - 
                
Dynamiczne komunikaty wewnątrz aplikacji.
 - 
                
System rekomendacji – Nextgen.
 
Lead Generation:
- 
                
Progresywne pop-upy wyświetlane tylko anonimowym użytkownikom.
 - 
                
Dynamiczne pop-upy dla zidentyfikowanych kontaktów.
 - 
                
Sidebary/popupy z zapisem do newsletter’a.
 - 
                
Aplikacje konkursowe Facebook, monitoring zdarzeń na portalu Facebook, custom audiences – targetowanie reklam na Facebook.
 - 
                
Banery dynamiczne wyświetlane na podstawie zachowania kontaktu monitorowanego.
 - 
                
Reklamy RTB dla leadów bez konta testowego.
 - 
                
Cykle edukacyjne konwertujące Leada demo w Leada korzystającego z pełnej wersji aplikacji.
 - 
                
Integracja z LiveChat, Ankietka.pl
 
Automatyczne kampanie mailingowe:
- 
                
Wiadomości Lead Nurturing przygotowujące do zakupu.
 - 
                
Dynamiczne newslettery – wykorzystania kanałów RSS do tworzenia dynamicznych wiadomości z newsami na temat aplikacji oraz nowych funkcji czy porad/ciekawostek branżowych.
 - 
                
Cykl wiadomości Welcome Message po zapisie do newslettera.
 - 
                
Wiadomości cykliczne z zaproszeniem na webcasty.
 - 
                
Segmentowane newslettery wysyłane automatycznie po stwierdzeniu zainteresowania zakupem licencji na aplikację.