Usługi B2B to dla Marketing Automation macierzysty rynek – systemy tej klasy powstały właśnie w celu wspomagania sprzedaży klientom instytucjonalnym. Identyfikacja i monitorowanie zachowania na stronie połączone z możliwościami CDP pozwala na wspomaganie pracy działów handlowych i prowadzenie automatycznych kampanii edukujących leady – wszystko w celu zwiększenia ilości klientów przy jednoczesnym usprawnieniu pracy i odciążeniu własnych zasobów.
Z systemów korzystają zarówno niewielkie firmy oferujące usługi regionalne, jak i odbiorcy korporacyjni obsługujący sprzedaż na rynkach międzynarodowychPrzykłady wykorzystania SALESmanago w B2B
Segmentacja i Scoring:
-
Automatyczne przydzielanie kontaktów do segmentów ze względu na ich zainteresowanie.
-
Przypisywanie punktów za każdą istotną aktywność kontaktu.
-
Indywidualne przypisywanie punktów za szczególnie ważne akcje.
-
Niezależna ocena ruchu z różnych źródeł.
-
Segmentacja ze względu na czas spędzony na stronie i ilość odwiedzonych podstron.
Lead Nurturing:
-
Programy edukujące klientów niegotowych do zakupu
-
Automatyczna wysyłka oferty po przekroczeniu zadanego progu punktowego.
-
Zautomatyzowanie kampanii sprzedażowych dla klientów z którymi dział handlowy prowadzi rozmowy.
-
Banery dynamiczne – wyświetlające spersonalizowane oferty i usługi.
Wspomaganie pracy działu handlowego:
-
Rozbudowane profile behawioralne kontaktów dostępne na indywidualnych kartach kontaktu.
-
Monitorowanie zachowania leadów na stronach www.
-
Integracja zdarzeń i aplikacji Facebook.
-
Alerty z kluczowymi informacjami po stwierdzeniu zainteresowania ofertą.
-
Alerty mailowe do pracowników działu obsługi zawierające detale kontaktów pozyskane np. z formularzy.
-
System notatek i zadań z przypomnieniami mailowymi.
-
Programy Lead Nurturing.
Reklamy RTB i Marketing Automation:
-
Adresowanie reklamy w zależności od etapu sprzedażowego na którym znajduje się kontakt.
-
Emitowanie dopasowanej reklamy do konkretnego segmentu klientów.
-
Przypomnienie / monity o zaległych płatnościach (z informacją o kwocie i numerze dokumentu).
-
Support klienta: nieaktywny klient lub klient niewykorzystujący systemu – automatyczna reklama zachęcająca do skorzystania z suportu. Brak logowania klienta do systemu – wyświetlanie na sieci przypomnienia o tym jakie informacje czekają w systemie.