Najlepszy mechanizm rekomendacji produktów oparty na sztucznej inteligencji stworzony specjalnie dla eCommerce i sklepów online.
Sztuczna inteligencja zmienia oblicze automatyzacji marketingu. Rozwiązania nowej generacji, takie jak SALESmanago Copernicus, oparte na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym, wspomagają tradycyjne działania marketingowe i pozwalają na dostarczanie klientom precyzyjnie dopasowanych ofert we właściwym czasie. Panel analityczny w module SALESmanago Copernicus – Rekomendacje AI przedstawia zaawansowane dane dotyczące rekomendacji produktowych, bazujących na sztucznej inteligencji, w twoim sklepie internetowym.
Marketing nowej generacji oparty na uczących się algorytmach
SALESmanago Copernicus, czyli silnik Machine Learning & AI, dzięki rozbudowanym algorytmom analizuje dane transakcyjne oraz behawioralne w celu przygotowania rekomendacji produktowych dla klientów sklepu. Analizie podlega nie tylko zachowanie danego klienta, ale i powiązania między nim i innymi użytkownikami, którzy np. zakupili ten sam produkt. Dzięki danym o zakupach innych klientów o podobnych zainteresowaniach algorytm może przewidzieć, jakie produkty mogą zainteresować kupującego w przyszłości. Dodatkowo sztuczna inteligencja podlega nieustannemu procesowi samodoskonalenia, a więc z czasem jej przewidywania i rekomendacje stają się coraz bardziej trafne.
Moduł przygotowuje oferty na podstawie pięciu typów rekomendacji:
-
Wspólna filtracja – na ten typ rekomendacji składają się dwie metody (produkt-produkt oraz użytkownik-produkt). Pierwsza metoda pokazuje, które produkty mogą zainteresować użytkownika na podstawie zainteresowań innych użytkowników o podobnym profilu. Druga metoda wiąże się z prawdopodobieństwem i częstotliwością współwystępowania produktów.
-
Najczęściej kupowane po obejrzeniu innego produktu – na podstawie tego jaki produkt jest obecnie oglądany na stronie, system analizuje zakupy innych klientów, którzy również oglądali ten produkt i rekomenduje zakupione produkty przez innych użytkowników.
-
Najczęściej oglądane razem – są to produkty, które użytkownicy przeglądają razem z innymi produktami. System do wyświetlanego produktu dołącza rekomendacje tych produktów, które były oglądane przez innych użytkowników razem z obecnie wyświetlanym produktem.
-
Najczęściej kupowane razem – system analizuje produkty, które zakupił użytkownik. Oprócz tego system analizuje produkty kupione przez innych użytkowników, którzy kupili te same produkty.
-
Statystyki łączone z wagą – mechanizm, który stoi za tym typem rekomendacji jest połączeniem wszystkich wcześniej wymienionych typów rekomendacji i wzbogacony jest o mechanizm przypisywania wagi poszczególnym akcjom, których wartość może być dostosowywana indywidualnie. System buduje sieć połączeń i analizuje produkty kupione przez użytkownika, rekomendując w pierwszej kolejności produkty, których prawdopodobieństwo zakupu jest wysokie, następnie produkty, które użytkownik chciałby zobaczyć i tak dalej, szeregując w ten sposób resztę produktów w odniesieniu do akcji.
Przewidywanie podróży zakupowej klienta w oparciu o rekomendacje AI
System zapamiętuje nie tylko zachowania kontaktów monitorowanych, ale również kontaktów anonimowych odwiedzających stronę WWW, dzięki czemu również dla niezidentyfikowanych kontaktów można personalizować kontent na stronie WWW, a więc zarówno dla anonimowego jak i rozpoznanego klienta można analizować mechanikę jego zachowania tzw. Behaviour Mechanisms.
Analityka rekomendacji SALESmanago Copernicus
Działania marketingowe inbound i outbound mogą być uzupełniane o dane uzyskane z prowadzonej analizy. Panel analityczny gwarantuje dostęp do wykresów powiązań między produktami i kategoriami oraz prezentuje statystyki na temat współzależności rekomendowanych produktów w najpopularniejszych kategoriach. Co więcej, po wybraniu dowolnego produktu lub kategorii system przygotowuje szereg innych produktów najsilniej powiązanych z tym wybranym. Dzięki tej wiedzy można skupić się na silniejszej promocji najpopularniejszych produktów i kategorii w celu wygenerowania większej sprzedaży lub poszerzyć ofertę produktów, cieszących się największym zainteresowaniem.
Korzyści biznesowe
-
Oferowanie produktów dopasowanych indywidualnie do preferencji każdego z klientów
-
Realne budowanie przychodu i sprzedaży firmy poprzez działania marketingowe dopasowane do preferencji konsumentów
-
Budowanie maksymalnej wartości każdego pojedynczego klienta, zwiększając prawdopodobieństwo zakupu oraz minimalizując koszt dotarcia
-
Optymalizacja wykorzystania zasobów przeznaczonych na działania marketingowe
-
Dokładna analiza produktów i kategorii produktowych, które cieszą się największym zainteresowaniem
-
Znajomość preferencji klientów i możliwość przewidywania, które produkty zostaną sprzedane w najbliższym czasie
Opinie klientów
„Z systemu SALESmanago korzystam od kilku tygodni, ale w firmie, w której rozpoczęłam niedawno pracę korzysta się z niego znacznie dłużej. Ze względu na to, że osobiście nie miałam jeszcze dużo doświadczenia w obsłudze systemu, mogę jedynie podzielić się moim pierwszym wrażeniem oraz ocenić te aspekty, które zdążyłam poznać. Podoba mi się to, że system wspiera wiele działań marketingowych firmy i robi to wszystko automatycznie. Podoba mi się również sposób tworzenia wiadomości. Korzysta się z szablonów, dzięki czemu tworzenie kolejnych wiadomości jest szybkie i sprawne. Jest też coś, co można by poprawić – system mógłby być bardziej intuicyjny. Bez szkolenia, czy instruktażu trudno rozpocząć korzystanie z niego – zwłaszcza jeśli nie miało się wcześniej do czynienia z żadnym systemem do korespondencji seryjnej. Wadę tę równoważy kontakt z obsługą, z którego jestem bardzo zadowolona. Moja ‚opiekunka’ jest osobą bardzo pomocną i zaangażowaną. Wprowadziła mnie w obsługę systemu i wyjaśniała wszelkie niejasności, dzięki czemu mogłam szybko i sprawnie zacząć korzystać z systemu. Oczywiście jeszcze jest sporo rzeczy, których nie rozumiem i nie używam – dlatego tym bardziej doceniam fakt, że otrzymuję zindywidualizowane propozycje działań, które możemy podjąć w systemie.”
Anna Wojtan, Specjalista ds. marketingu, Dekordia