Jedna z najliczniej reprezentowanych grup klientów SALESmanago Marketing Automation. Swój marketing automatyzują wydawcy specjalistycznych pozycji naukowych (C.H. Beck, Wydawnictwo Forum, Wolters Kluwer), książek i multimedialnych materiałów edukacyjnych (Grupa Edukacyjna, Young Digital Planet), jak również księgarnie – w tym Merlin.pl i sieć księgarni Matras.
Również coraz popularniejsze audiobooki okazują się rynkiem, w którym klienci SALESmanago Marketing Automation tacy jak Audioteka czy Nexto.pl odnajdują zastosowanie dla Marketing Automation.
Jak księgarnie i wydawnictwa wykorzystują automatyzację marketingu
Dynamiczne oferty mailowe:
- 
                
Mail dynamiczny po wizycie na stronie oferujący oglądane ostatnio pozycje.
 - 
                
Mail dynamiczny reaktywujący klientów po kilku tygodniach od ostatniej wizyty.
 - 
                
Mail dynamiczny dopasowany do całej historii wizyt.
 - 
                
Mail dynamiczny dopasowany do danych transakcyjnych – oferujący publikacje z tej samej kategorii co uprzednio zakupione lub proponuje nowe publikacje tego samego autora.
 - 
                
Dynamiczny mail ratujący porzucony koszyk.
 - 
                
Dynamiczne tematy wiadomości email wykorzystujące nazwiska autorów publikacji oglądanych na stronie www.
 
Integracje z CRM i systemem transakcyjnym:
- 
                    
Synchronizacja danych transakcyjnych i behawioralnych między SALESmanago Marketing Automation, a wykorzystywanym systemem do zarządzania relacjami z klientami.
 - 
                    
Równoległe wypisywanie kontaktów opt-out z dwóch baz klientów.
 - 
                    
Automatyczne dodawanie do systemu SALESmanago Marketing Automation kontaktów wprowadzonych przez obsługę CRM-u.
 
Segmentacja i Scoring:
- 
                    
Automatyczne przydzielanie kontaktów do segmentów ze względu na ich zainteresowanie typem publikacji lub autorem.
 - 
                    
Przypisywanie punktów za każdą istotną aktywność kontaktu.
 - 
                    
Indywidualne przypisywanie punktów za szczególnie ważne akcje.
 - 
                    
Niezależna ocena ruchu z różnych źródeł.
 - 
                    
Segmentacja ze względu na czas spędzony na stronie i ilość odwiedzonych podstron.
 
Lead Generation:
- 
                    
Aplikacje konkursowe Facebook, monitoring zdarzeń na portalu Facebook, custom audiences – targetowanie reklam na Facebook.
 - 
                    
Sidebary/popupy z zapisem na newsletter + wysyłanie kodów rabatowych za zapis
 - 
                    
System rekomendacji w czasie rzeczywistym.
 - 
                    
Banery dynamiczne wyświetlane na podstawie aktywności danego kontaktu.
 - 
                    
Progresywne pop-upy wyświetlane tylko anonimowym użytkownikom.
 - 
                    
Alerty w czasie rzeczywistym wysyłające informacje o wizycie kontaktu na stronie do działu handlowego.
 - 
                    
Dynamiczne pop-upy dla zidentyfikowanych kontaktów.
 - 
                    
Wysyłki sms z rabatami i ofertą specjalną.
 
Lead Nurturing:
- 
                    
Programy edukujące klientów niegotowych do zakupu.
 - 
                    
Dynamiczne newslettery – wykorzystanie kanałów RSS do tworzenia dynamicznych wiadomości z nowościami na stronie.
 - 
                    
Automatyczna wysyłka oferty po przekroczeniu zadanego progu punktowego.
 - 
                    
Zautomatyzowanie kampanii sprzedażowych dla klientów wykazujących wstępne zainteresowanie zakupem konkretnych publikacji.
 
Kampanie mailingowe:
- 
                    
Kampanie newsletterowe targetowane do segmentów klientów którzy już kupili publikacje w sklepie lub odwiedzili kategorie na stronie www.
 - 
                    
Mailingi dopasowane do indywidualnych trendów – proponujące zakup nowych książek w okresie w którym miał miejsce poprzedni zakup.
 - 
                    
Klasyczne newslettery monitorujące zachowania użytkowników po przejściu na stronę wraz z personalizacją.
 - 
                    
Maile urodzinowe z rabatami.