Automatic Sales Chat

Analityka i automatyzacja transakcyjna


 

Kompletny moduł analizujący dane transakcyjne generowane przez firmę. Dzięki jego wykorzystaniu możliwe jest tworzenie zaawansowanych segmentów klientów na bazie dokonywanych przez nich zakupów oraz budowanie grup klientów zgodnie z aktywnością zakupową. W oparciu o gromadzone informacje pozwala na pełną automatyzację i dopasowanie komunikacji marketignowej i sprzedażowej.

Analityka transakcyjna dotyczy również skuteczności reguł automatyzacji i e-mail marketingu. SALESmanago dokładnie wylicza wartość sprzedaży i konwersję uzyskaną z konkretnej wysyłki oraz automatyzacji.

Analiza transakcyjna reguł automatyzacji i e-Mail Marketingu

Dla każdej wysyłki i każdej reguły automatyzacji zaawansowana analityka wylicza najważniejsze parametry pozwalające zmierzyć ROI (Rate of Investment) z akcji i ocenić jej efektywność. Dostępne statystyki to:

  • wartość transakcji – sumaryczna wielkość wszystkich transakcji dokonanych przez klientów w wyniku konkretnej akcji
  • ilość oraz minimalna, średnia oraz maksymalna wartość zakupów – podstawowa statystyka pokazująca ile konwersji zostało wygenerowanych i o jakim przekroju wartości
  • konwersja jaką osiągnęliśmy wysyłając nasz mailing – wylicza jaki procent osób, które kliknęły w link otrzymanego komunikatu przeszło na stronę WWW i dokonało zakupu

Segmentacja i analiza transakcyjna

Segmentacja bazy kontaktowej na podstawie dokonywanych zakupów pozwala skutecznie planować akcje typu win back, cross– selling, upselling a przede wszystkim lepiej dopasować każdy kolejny komunikat ofertowy kierowany do klienta w formie wiadomości e-mail, rekomendacji na stronie WWW czy kampaniach reklamowych w sieciach RTB.

SALESmanago może automatycznie tworzyć segmenty kontaktów na podstawie parametrów dokonanych transakcji spośród których najważniejszymi są:

  • Zakupiony produkt
  • Cena produktu
  • Kategoria produktu
  • Lokalizacja zakupu – sklep online, sklep stacjonarny i jego adres

W ten sposób system automatycznie tworzy grupy osób, które dokonują podobnych zakupów i pozwala automatycznie kierować do nich dopasowane akcje najczęściej polegające na dosprzedaży produktów uzupełniających lub eksploatacyjnych.

Dodatkowo zyskujemy informacje jakie produkty są najczęściej kupowane w jakim kanale sprzedaży i lokalizacji.

Revenue Performance Management

Na podstawie automatycznej okresowej analizy dokonywanych transakcji przez Klientów SALESmanago automatycznie tworzy 3 dodatkowe segmenty:

  • Osoby które kupują coraz więcej
  • Osoby które kupują coraz mniej
  • Osoby o stałym poziomie zakupów

Automatyzacja i dopasowanie komunikacji na bazie analizy transakcji

Automatyzacja komunikacji w SALESmanago na podstawie danych transakcyjnych może być dodatkowo wzbogacona o dane behawioralne, czyli monitorowane zachowania i aktywność osób. Połączenie intencji z faktycznymi zakupami pozwala realizować bardzo zaawansowane dopasowane akcje, takie jak:

  • Dynamiczne wiadomości e-mail po wizycie kontaktu na stronie WWW – mogą zawierać jednocześnie produkty pasujące do zakupionych przez daną osobę, oglądane w trakcie ostatnie wizyty oraz oglądane kiedykolwiek, nie zakupione a właśnie przecenione.
  • Inteligentne rekomendacje produktowe na stronie WWW – w ramkach produktowych każdy Klient zobaczy ofertę wygenerowaną specjalnie dla niego na bazie jego profilu.
  • Automatyczne dopasowanie wysokości rabatu do profilu Klienta – system może automatycznie sterować wielkością przypisanego rabatu na podstawie ostatniej zakupu lub dostosować go do coraz większej, mniejszej lub stałej aktywności zakupowej.
  • Kampanie reklamowe w sieciach RTB – dokonanie transakcji może automatycznie wyłączać konkretną kampanię dla konkretnej osoby i jednocześnie uruchamiać kolejną z treścią dopasowaną indywidualnie. Np. z akcesoriami/szkoleniami do zakupionego produktu/usługi.
  • Kampanie obsługujące cały Cykl Życia Klienta – na bazie dokonanych zakupów i zainteresowań konkretnej osoby system może automatycznie zmieniać ofertę tak aby pasowała do zmieniających się potrzeb Klienta. Np. wraz z upływem czasu Klient będzie otrzymywał produkty dopasowane do zmieniającego się wieku dziecka.

Korzyści dla użytkownika

Automatyzacja komunikacji w SALESmanago na podstawie danych transakcyjnych może być dodatkowo wzbogacona o dane behawioralne, czyli monitorowane zachowania i aktywność osób. Połączenie intencji z faktycznymi zakupami pozwala realizować bardzo zaawansowane dopasowane akcje, takie jak:

  • Uzyskanie kompletnych profili klientów składających się ze wszystkich dostępnych informacji
  • Możliwość planowania i programowania długofalowych procesów ofertowania Klienta na bazie dokonanych przez niego zakupów
  • Zwiększenie retencji Klientów dzięki automatycznym akcjom posprzedażowym win back, cross i upsell
  • Zwiększenie konwersji z wiadomości e-mail o 400%, dzięki dynamicznym treściom dopasowanym do transakcji i intencji zakupowych
  • Wydłużenie czasu spędzanego przez Klientów na stronie WWW. Dokładne dopasowanie wraz z treściami dynamicznymi sprawia, że średni czas wizyty klienta na stronie WWW rośnie z 3 do 5 minut.

Zarezerwuj indywidualną prezentację systemu

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas