SALESmanago demo produktu na żywo

Środa, godzina 10:00

SALESmanago demo produktu na żywo

Środa, godzina 10:00

REJESTRACJA

Farmacia GT Case Study

Farmacia GT dzięki marketing automation zwiększa liczbę klientów pozyskanych ze strony www o 20% przez stosowanie pop-upów do lead generation i odnotowuje 10% wzrost sprzedaży dzięki segmentacji bazy i emailom dynamicznym.

Logo partnera SALESmanago Marketing Automation - Farmacia GT

Farmacia GT jest jedną z wiodących hiszpańskich aptek online, oferującą najbardziej pożądane produkty w konkurencyjnych cenach. Ich 20-letnie doświadczenie na rynku daje klientom poczucie bezpieczeństwa i gwarancję jakości, a jednocześnie wygodę kupowania leków bez wychodzenia z domu.

Wyzwania dla wdrożenia marketing automation

Farmacia GT wraz ze wzrostem firmy musiała stworzyć ramy dla spójnych i regularnych akcji marketingowych, aby utrzymać tempo rozwoju. Firma wyznaczyła 3 kluczowe cele, które chcą osiągnąć dzięki kampaniom marketingowym:

  • Edukacja klientów – Klienci dokonują zakupów wielokrotnie, dlatego ich wiedza na temat oferty jest kluczem do sukcesu.
  • Personalizacja ofert – Z powodu niskich marż, segmentacja klientów w oparciu o stopień ich lojalności i wartości dokonywanych zakupów jest konieczna, by utrzymać wysoki stopień opłacalności.
  • Budowanie relacji z klientami – Na rynku istnieje silna konkurencja, a między produktami nie ma dużych różnic. Dlatego to osobista więź z odbiorcą odgrywa znaczącą rolę.

Wdrożone rozwiązania marketing automation

Farmacia GT skupiła się na segmentacji i edukacji klientów, aby uzyskać długoterminowy wzrost sprzedaży.

  • Segmentacja klientów – Skonfigurowano macierze segmentacji do automatycznego tagowania kontaktów zainteresowanych określonymi kategoriami i podkategoriami produktów. Dzięki temu baza odbiorców jest automatycznie dzielona na segmenty pod kątem ich zainteresowań.
  • Integracja strony WWW – Sklep zintegrowano bardzo szybko i prosto dzięki gotowemu pluginowi SALESmanago Marketing Automation dla Prestashop. Pozwoliło to na automatyczne monitorowanie klientów wypełniających formularze oraz zbieranie informacji o transakcjach.
  • Lead generation – Farmacia GT użyła formularza w postaci pop-upa do zbierania danych anonimowych użytkowników przez zaproponowanie im kodu rabatowego na pierwsze zakupy. 30% zapisanych osób zostało później klientami.
  • Lead Nurturing – Przygotowano automatyczne cykle edukacyjne w oparciu o działania marketing automation, prezentujące posty z bloga firmy poświęconego zdrowiu i lekom. Programy Lead Nurturing były uruchamiane dla klientów wykazujących zainteresowanie określoną tematyką (np. osoba, która czytała artykuł o cholesterolu, była automatycznie dodana do kampanii Lead Nurturing o tej tematyce). Dzięki temu firmowy blog wykorzystano nie tylko do dostarczania przydatnych informacji czy przyciągania nowych użytkowników, ale również do identyfikowania zainteresowań klienta oraz personalizacji wiadomości.
  • Email marketing z użyciem segmentacji – Zastosowano segmentację masowych mailingów w oparciu o tagi klientów przypisane na podstawie wizyt. Dzięki temu każdy użytkownik otrzymuje oferty związane z jego poprzednimi wyszukiwaniami.
  • Dynamiczny email marketing z porzuconym koszykiem – Klienci, którzy dodali produkty do koszyka, ale nie dokończyli transakcji, otrzymują automatyczny email zachęcający do powrotu do porzuconego koszyka (konwersja sprzedażowa wynosi 13%).

Efekty działań marketing automation

  • 433% wyższy współczynnik konwersji dla emaili z porzuconym koszykiem w porównaniu do standardowych kampanii email marketingowych,
  • 283% wyższy współczynnik konwersji kampanii prowadzonych z użyciem SALESmanago Marketing Automation w porównaniu z innymi kanałami,
  • wzrost leadów pozyskanych ze strony www o 20%,
  • wzrost sprzedaży o 10%.

Dalsze możliwości rozwoju działań marketing automation

  • Integracja z Facebookiem: promocja artykułów na temat zdrowia z firmowego bloga pozwoli dotrzeć do większej ilości klientów.
  • Użycie dynamicznych ramek rekomendacji na stronie koszyka zakupowego do prowadzenia kampanii cross-sellingowych.
  • Programy win-back do aktywowania klientów, którzy nie dokonali zakupów od dłuższego czasu.