Hej, marketerzy!
Wyniki badań nie napawają optymizmem: mamy poważny problem.
Marketerzy są sfrustrowani.
40% marketerów czuje, że zarabia zbyt mało
66% chce zmienić pracę w przeciągu najbliższych 2 lat
20% właśnie szuka nowej pracy
68% twierdzi, że przeżywa w pracy więcej stresu niż 5 lat temu
Ich praca nie jest doceniana.
80% prezesów twierdzi, że działy marketingu nie dostarczają wartości
Zawód marketera należy do najmniej cenionych,
tuż obok aktora i tancerzaJedynie 44% marketerów potrafi wykazać ROI prowadzonych działań
Inne bolączki?
99% prezesów, chcąc poprawić wyniki firmy, zacznie od cięć w budżetach na reklamę i marketing
Jesteśmy zagubieni w nadmiarze pustych haseł i buzzwordów (inbound, multichannel, growth hacking, etc), które nie rozwiązują problemów
Prawdopodobnie każde działanie marketingowe można zlecić na zewnątrz i zmniejszyć koszty
Kampanie typu “Spray & pray”, adresowane do szerokiej publiczności, nie działają
Zwyczaje klientów ciągle się zmieniają (migracje między offline a online, między desktopem a mobile)
53% marketerów nie zbiera danych o klientach
78% klientów nie jest lojalne wobec marek
Wskutek przejścia konsumentów do komunikatorów social media, spadnie skuteczność kampanii email
Średni OR emaili spadł 4-krotnie w ciągu ostatnich 5 lat
I tu się zatrzymajmy, nim popadniemy w głęboką rozpacz.
Jednak czy marketing musi być tak niedocenionym, trudnym i stresującym zawodem?
Nie!
Naszą misją jest uczynić marketing równie ważnym działem jak wszystkie inne zespoły: księgowość, IT, logistyka czy sprzedaż.
Od ponad 4 lat pracujemy z 5000 firm z całego świata, starając się zmienić sposób, w jaki marketerzy działają, dostarczają wartość do firm oraz wykazują swoją skuteczność.
W jaki sposób?
Zbieranie danych o użytkownikach, zarówno behawioralnych, jak i transakcyjnych nie tylko zwiększa sprzedaż, ale także umożliwia marketerom komunikację z resztą firmy
Wykorzystanie tych danych do procesów marketingowych w czasie rzeczywistym, gdzie dostarczamy treści właściwym odbiorcom, we właściwym czasie i kanale (email, strona www, social media, aplikacja mobilna, sieci reklamowe, sprzedaż bezpośrednia)
Akumulowanie wiedzy i doświadczenia sprzedawców i marketerów w automatycznych procesach marketingowych
Marketing racjonalny
Dla nas marketing jest racjonalny i przekształcamy go w naukę, zmieniając sposób, w jaki działają marketerzy. Dlatego:
zapomnij o marketingowych buzzwordach
nie daj się zwieść samozwańczym guru marketingu
opieraj decyzje na solidnych danych
śledź, mierz i optymalizuj działania
dostarczaj mierzalne wyniki.