SALESmanago demo produktu na żywo

Środa, godzina 10:00

SALESmanago demo produktu na żywo

Środa, godzina 10:00

REJESTRACJA

Rainbow Tours Case Study

Rainbow Tours poprzez marketing automation zwiększa ilość leadów pozyskiwanych ze strony internetowej o 45% dzięki spersonalizowanym formularzom kontaktowym dla anonimowych użytkowników oraz zwiększa konwersję email marketinguo 400%.

Rainbow Tours to wiodący tour operator w Europie Środkowej, którego stronę internetową odwiedza 1 mln użytkowników miesięcznie. Firma stosowała dotychczas działania marketingowe takie jak masowe newslettery, displayowe kampanie retargetingowe czy tradycyjne statyczne formularze kontaktowe, ale potrzebowała nowych narzędzi, by odpowiedzieć na zmianę w zachowaniu klientów.

Wyzwania dla działań marketing automation

Jednym z głównych wyzwań było wykorzystanie w pełni potencjału sprzedaży online i obniżenie wysokich kosztów sprzedaży przez tradycyjną sieć agentów.

Aby to osiągnąć, należało uwzględnić następujące zjawiska:

  • Globalna zmiana zachowań i zwyczajów użytkowników: research online staje się kluczowym elementem procesu zakupowego, a tradycyjne kampanie reklamowe wiążą się z masowym wyciekiem leadów,
  • Niezadowalająca ilość leadów generowanych przez stronę internetową Rainbow Tours przy wysokiej odwiedzalności witryny,
  • Spadek skuteczności działań marketingu email, stosowanych przez Rainbow Tours,
  • Duża ilość anonimowych użytkowników, przeglądających treści, ale niepodających danych kontaktowych,
  • Potrzeba zwiększenia retencji i zakupów lojalnych klientów.

Wdrożone rozwiązania marketing automation

W Rainbow Tours wdrożono platformę SALESmanago Marketing Automation i skoncentrowano się na zmianie sposobu, w jaki konwertowano użytkowników odwiedzających stronę oraz zastosowano nowatorski model email-retargetingu. Wykorzystano następujące rozwiązania SALESmanago Marketing Automation:

  • Analiza Digital Body Language – identyfikacja użytkowników oraz zaawansowana analityka ich zachowania, oparta m.in. na źródłach wizyt, przeglądanych treściach, pobranych materiałach czy słowach kluczowych. Taka praktyka pozwala precyzyjnie ustalić, czego poszukuje dana osoba.
  • Dynamiczne maile 1-to-1 – inteligentny email retargeting, wiadomości 1-to-1 dopasowane do zainteresowań użytkownika, jego zachowania na stronie i historii poprzednich transakcji. Wiadomości wysyłane są do użytkowników, których wizyty nie zakończyły się konwersją.
  • Rozwiązania Anonymous Marketing Automation – trzy opcje wdrożone w dwóch procesach:
  • 1. Wyświetlanie spersonalizowanych formularzy kontaktowych do anonimowych użytkowników – formularze kontaktowe wyświetlane do anonimowych użytkowników po tym, jak osiągnęli określony scoring i kiedy potencjalny klient został właściwie sprofilowany. Spersonalizowany formularz zawierał zdjęcie pożądanej destynacji i wypełnione pola z celem wycieczki – użytkownik musiał tylko wpisać swoje dane kontaktowe.

Efekty wdrożenia marketing automation

Skuteczność zastosowanych rozwiązań można było zaobserwować we wzroście udziału sprzedaży online i migracji klientów od agentów na stronę www. Z perspektywy marketingowej odnotowano:

  • wzrost OR i CTR kampanii email o 300% (w porównaniu z tradycyjnymi kampaniami masowymi)
  • wzrost konwersji na dynamicznych mailach 1-to-1 o 400% (w porównaniu z tradycyjnymi kampaniami masowymi),
  • wzrost leadów pozyskiwanych przez stronę www, przekazywanych bezpośrednio do call centre, o 45%,
  • 100% wzrostu konwersji technik retargetingu opartych na dynamicznych emailach 1-to-1 (26% konwersji kalkulatora wycieczek, z porównaniu do 16% konwersji kalkulatora z wykorzystaniem Google Remarketingu),

Możliwości rozwoju strategii marketing automation

  • Ciągła optymalizacja automatycznych maili dynamicznych 1-to-1,
  • Synergia między salonami stacjonarnymi a stroną internetową dzięki wykorzystaniu dedykowanej,
  • aplikacji (z pogłębioną analityką oraz automatyzacją mobile) i beaconów,
  • Wdrożenie SALESmanago Marketing Automation Copernicus – Machine Learning – AI, rekomendującego spersonalizowane produkty, którymi w ocenie algorytmów będzie zainteresowany klient.
  • Wdrożenie zaawansowanych strategii Next Best Offer.

„System SALESmanago Marketing Automation to oszczędność czasu i etatów w firmie dzięki automatyzacji wysyłek. Personalizacja i kontekstowe dopasowanie ofert daje klientowi wrażenie, że oferta jest wybrana specjalnie dla niego przez specjalistę ds. turystyki.”
Michal Jaworski, Dyrektor ds. eCommerce w Rainbow Tours